Garantie en retouren

Regelmatig komen er vragen en verzoeken binnen: hoe zit het nu met de levenslange garantie? Want daarom staat Tupperware toch bekend? Daarom hieronder de voorwaarden uitgelegd.

Garantie

De aangeboden garantie van Tupperware (2 jaar of meer, afhankelijk van het Product of onderdeel, dit kun je ook terug vinden in de catalogus) start op de datum van levering, deze levering is uiterlijk een maand na de aankoopdatum die op de bestelbon vermeld wordt.  In geval van klachten zal Tupperware binnen de 21 dagen een antwoord geven.  Tupperware vervangt alleen een product of een onderdeel wanneer er sprake is van een fabricagefout. En vervangt alleen producten die aan normaal huishoudelijk gebruik werden onderworpen.

Worden de Producten door een identiek Product vervangen?

Het is niet mogelijk om kleurgarantie te geven op een vervangingsproduct, het kan dus zijn dat je een product of onderdeel in een andere kleur ontvangt.  Als het niet mogelijk is het Product of onderdeel te vervangen (bv. omdat de productie ervan werd stopgezet of omdat het Product werd gewijzigd),  wordt het product vervangen naar keuze van de gebruiker door een product of onderdeel met dezelfde waarde (op basis van de recentste prijs) of, met een bijbetaling voor een product of onderdeel met een hogere waarde.

Welke artikelen vallen niet onder de garantie?

De garantie is niet van toepassing op de zogenaamde ‘non-Tupperware’-producten. Hierbij denken we bijvoorbeeld aan draagtassen, textiel of andere Producten die we verkopen of als geschenk aanbieden tijdens bepaalde promotieacties, met verschillende looptijd.

Hebben al onze Producten dezelfde garantievoorwaarden?

Voor bepaalde Tupperware-producten gelden andere garantievoorwaarden. Voor stukken die gevoelig zijn voor slijtage door regelmatig gebruik (bv. metalen stukken, zoals lemmeten, raspen, Microvezels en andere) geldt de wettelijke garantie van 2 jaar op vertoon van de ingevulde Bestelbon.

Deze Producten zijn te herkennen aan het symbool ❷ in de Catalogus, waarbij het cijfer de maximale garantieperiode aanduidt. Na deze periode vervalt de garantie. De garantie is trouwens alleen van toepassing als het product een fabricagefout vertoont. Normale slijtage of misbruik (bijvoorbeeld snijden, stoten, laten vallen, oververhitten) worden uiteraard niet door de garantie gedekt.

Hoe laat ik een defect Product vervangen?

Op een Tupperware party kun je het defecte product aanbieden bij de consulente. Doe dit bij de consulente waarbij je het product ook gekocht hebt. Lukt dit allemaal niet ga dan naar je dichtstbijzijnde consulente dan kan zij je verder helpen. Let op; wanneer je het product wilt laten vervangen moet je altijd je bestelbon kunnen tonen.

Losse onderdelen

Tupperware beschikt over een verkoopdienst voor losse onderdelen* voor de Producten in deze Catalogus. Zo kun je verloren of kapotte onderdelen vervangen.
* afhankelijk van de beschikbare voorraad.